Idén 100 éves a Mátyásföldi repülőtér. A területen a Magyar Általános Gépgyár létesített repülőgép- és repülőgépmotor-gyárat. A MÁG a német Fokkerrel együttműködve kezdte meg a Fokker D VII vadászgép gyártását, majd 1918-ban a Hansa-Brandenburg különböző típusait is gyártották.

Még ugyanebben az évben innen indult a menetrendszerű Bécs-Budapest -légijárat is. A Mátyásföldi reptéren talált otthonra Prodamo Guido, akinek a hazai repülőgépgyártás igen sokat köszönhet. 1932-ben Endresz György magyar óceánrepülő pilóta  és a rádiós tiszt Bittay Gyula innen indult utolsó, tragikus útjára amely Rómában egy leszálláskor történt
belesettel végződött. A trianoni békediktátum értelmében a MÁG teljes repülőanyagát megsemmisítették.

Később a Magyar Légiforgalmi Társaság belföldi és nemzetközi járatai számára szolgált bázisként, és több küldöldi légitársaság, köztük a Lufthansa is használta.

Később a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően Mátyásföld a Magyar Légierő titkos bázisa lett, a sport- és polgári célú repülést a Budaörsi repülőtérre terelték át.

1956-ban innen szált fel a Nagy Imrét szállító szovjet gép is, miután a volt miniszterelnököt és családját elhurcolták.

A Liszt Ferenc repülőtér forgalma miatt a nagygépes tevékenység megszünt, ám helyüket átvették a modellezők és jelenleg a Mátyásföldi Modellező Baráti Kör gondozza a terület egy részét.

A jubileum alkalmából a Budapest, 16. kerületi Kertvárosi Helytörténeti és Emlékezet Központ rendezvényt szervez ahol színes programokkal várják az érdeklődőket.

Részletes program