A siker kulcsa az összefogás, a közös jövőkép – hangsúlyozta Illés Tamás a Pannonhalmi Apátsági Pincészet képviseletében a II. Budapesti Borbár-túrát beharangozó sajtótájékoztatón.

A tavaly első ízben, nagy sikerrel megrendezett eseményen Magyarország 22 borvidéke mutatkozott be a főváros kifejezetten ilyen profilú, egyre népszerűbb vendéglátóhelyein. Idén az összefogás jegyében önszerveződő borászközösségek – többek között a Balatoni Kör, a Csopaki Kódex, a Magna Mátra, a Mádi Kör, a Tokaji Borászok Asztaltársasága, a Rizling Generáció, az Etyek 360, a Tokaj Generation Y és mások – várják az érdeklődőket Budapest 28 borbárjában, melyek elmélyült szakmaiságukkal, a termelőkkel ápolt személyes kapcsolataikkal, a borok és termelőik mögött álló történetek bemutatásával missziót is teljesítenek Tóth Adrienn, a július 6-án 16 és 22 óra között sorra kerülő rendezvényt elindító Wineglass kommunikációs ügynökség képviselője szerint.

Szintén a missziós jelleget hangsúlyozta az esemény szakmai együttműködő partnere, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese. Bánhegyi Zsófia úgy fogalmazott, a szervezet célja ráirányítani a figyelmet a magyar értékekre, melyek között kiemelt helyet foglal el a magyar bor. Ez és a hozzá kapcsolódó magyar gasztronómia az országmárkázás fontos eszköze, a II. Budapesti Borbár-túra pedig azt fogja megmutatni, hogy hazánk borvidékei bejárhatók, meglátogatásuk beilleszthető a belföldi turizmusba.

Az ily módon tematikus II. Budapesti Borbár-túrán nincs részvételi díj, a borseregszemléken szokásos pohárbérlésre sincs szükség, a résztvevőknek csupán a saját maguk által fogyasztott bor ellenértékét kell kiegyenlíteni az egyes borbárok árszabása szerint.

Bővebb információ: www.borbartura.hu

Facebook-esemény: https://www.facebook.com/events/1058376287630363/

Á.B.