Jelenlegi hely

Elindult a közönségszavazás

2017 utolsó napjáig lehet szavazni a Média a Családért-díj 2017 Közönségdíjasára a mediaacsaladert.hu oldalon. Minden szavazó megkapja a 2017-es februári Képmás digitális változatát, kisorsolnak 10 db családi belépőt a Csodák Palotájába, 10 db Ikertükör kötetet, és egy szerencsés szavazó nagy értékű Képmás-csomagot nyer - írja szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében a Média a Családért Alapítvány.


Fotó: ShutterStock.com, illusztráció

A Képmás magazin és a Média a Családért Alapítvány 2007-ben hozta létre a Média a Családért-díjat. Az 500 000 forint pénzjutalommal járó elismerés célja, hogy a család – örömeivel és gondjaival együtt – ugyanolyan hangsúlyos szerepet kapjon a médiában, mint a valódi életben.
Ahogy az alapítvány elnöke, dr. Aczél Petra fogalmaz: „A média történeteket mesél. Aggasztóakat, romantikusakat, figyelmeztetőket. Sokszor szépeket, máskor hazugokat. Ezek a történetek nem elégszer szólnak rólunk: a hétköznapjainkról, az érzéseinkről, a feladatainkról, a családunkról. A média a szenzációra éhes - mondják a szakemberek. Pedig nincs igazibb-igazabb szenzáció a családnál. Ez a díj azokért ezekért a szenzációkért, azokért a történetekért született, amelyekben mi is ott vagyunk. A Média a Családért-díj átadása közös történeteink ünnepe.”

Az elismerés és a hozzá kapcsolódó egyéb díjak print és online cikkeket, valamint rádió- és televízióműsorokat jutalmaznak, amelyek a fenti témát magas szakmai színvonalon jelenítik meg, és céljuk nem csupán az olvasottság, hallgatottság vagy nézettség növelése, hanem az, hogy információt, erőt, segítséget adjanak például a párválasztáshoz, az elköteleződéshez, családtervezéshez, a gyerekneveléshez, azaz a problémák megoldásához és a boldog családi élethez. 

A szakmai díj odaítélésekor kiemelt szempont, hogy a cikk vagy műsor a kívánt célcsoportot meg tudta-e szólítani, illetve sikerült-e eljuttatnia ezt a fontos üzenetet olyan korosztályokhoz és rétegekhez is, amelyek a családbarát szemlélettel ritkábban találkoznak.
Az év folyamán a szakmai zsűri által kiválasztott 12 jelöltet a Képmás magazin hónapról hónapra bemutatta, a jelöltek munkái a kepmas.hu/tükör weboldalon jelenleg is megtekinthetők. A díjakat 2018. január 18-án adják át.

A díj főtámogatója 2017-ben a Béres Gyógyszergyár.
A vállalat  – ahogy Béres Klára kommunikációs igazgatója fogalmaz – örömmel állt a támogatók élére: „A Béres Gyógyszergyár, mely 28 éves múltja során nemzetközi rangú vállalattá fejlődött, megalakulásakor a magyar társadalom testi és lelki egészségéért való folytonos munkálkodást tűzte ki feladatául. A Béres név az egészségvédő termékek előállításán túl az országunkért érzett felelősségre, a társadalmilag hasznos ügyek felkarolására is kötelez. A társadalom legkisebb sejtje a család, mely az ember életének, fejlődésének, kiteljesedésének alapja. Gyökér, melyre támaszkodunk, forrás, mely táplál, példa, mely épít, erő, mely megtart, szeretet, mely boldogságra tanít. A legfontosabb közösség, melyre születésünktől halálunkig szükségünk van.  A 'modern' világban mégis előfordul, hogy zavaros módon átértelmeződik a legnyilvánvalóbb, és megkérdőjeleződik a család fontossága. Az emberek eltévednek az útvesztőkben. Fontos tehát, hogy erős és hatékony iránymutató cölöpöket verjünk le. A médiának óriási szerep jut ebben. Nem mindegy, mire tanítanak, merre vezetnek, milyen példát állítanak elénk. A Béres a Képmás magazinnal kézen fogva az alapvető, tiszta értékeket kívánja erősíteni: a hagyományok és a családok tiszteletét, hitelességet, megbízhatóságot, egymás megbecsülését. Ezért tartjuk nagyon fontosnak a Média a Családért-díjat. Szép küldetés ez, küldetés, a javából!”

Szintén második alkalommal adja át az alapítvány a Média a Nemzedékekért-díjat, az EMMI támogatásával. Az elismerés idén is az Idősek a társadalomban és a családban témát és az ezzel kapcsolatos médiamegjelenéseket helyezi középpontba. 
Ehhez a témához kapcsolódik a Média a Családért Alapítvány által elindított, EMMI által támogatott tudományos kutatás is, amelyet a Budapesti Corvinus Egyetem 2017 tavaszán kezdett el. A kutatócsoport (Kovács Gábor, Bokor Tamás, Aczél Petra és kutatóasszisztensek) az idősekkel kapcsolatos sztereotípiákra volt kíváncsi, arra, hogy a hírekben megjelennek-e időskorúak, ha igen, akkor ezek a megjelenések mennyire sztereotipikusak. A központi fogalom tehát az emberben és a médiában megjelenő idősekkel kapcsolatos előítélet volt.
A kutatásról bővebben ERRE A LINKRE KATTINTVA olvashatnak.