A csütörtökön elindított próbajárat után a MÁV-HÉV és a csömöri vezetés közös sajtótájékoztatójának keretein belül élesben is használták a Csömör állomást a Kistarcsa, Kórház állomással összekötő, ún. kavicsbányai hévvágányt, amely hosszú évtizedek óta használaton kívül áll.

Képernyőfotó: Google Térkép, szerk.: demokrata.hu

A térképen pirossal jelzett, új, egyelőre ismeretlen számozású, Csömör–Kerepes járat a tervek szerint januárban indul, miután felmérték az utasigényeket. Keresztes Péter, a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a viszonylat beindításáról az Innovációs és Technológiai Minisztérium dönt majd. Mint mondta, minden feltétel adott az új járat beindításához.

Mivel a Csömör állomás és a Szabadföldi út közötti (külön jelölt) szakasz villamosítatlan, az új vonalon egy Bzmot típusú, dízelmeghajtású motorkocsikból álló szerelvény teljesít majd szolgálatot.

A H8-as (Örs Vezér tere–Gödöllő) és H9-es (Örs Vezér tere–Csömör) vonalakat kiegészítő új viszonylat azok dolgát hivatott megkönnyíteni, akik Csömör és a H8-as hév Budapesten kívüli szakasza között szeretnének közlekedni. Jelenleg ugyanis ezek az utasok kénytelenek Cinkotáig elmenni a H9-es hévvel, majd ott visszafordulva átszállni a H8-asra, ami lényegesen lassabb megoldás.

Az új járatnak azért van nagy jelentősége, mert régebben a vonalak rövidítése, bezárása volt a jellemző. Gondoljunk csak a Gödöllői és Csömöri hév Puskás Ferenc Stadion–Örs Vezér tere közötti szakaszának felhagyására vagy a Gubacsi hídon át közlekedő vonal megszüntetésére! Ez a gyakorlat a szocialista kormányok idején ráadásul a vasúthálózatra is kiterjedt.

Próbamenetet tartottunk Csömör és Kerepes között

A menet célja az volt, hogy bemutassuk a kavicsbányai összekötő vágányon a műszaki feltételek adottak ahhoz, hogy a csömöri térség utasainak a jelenlegi, cinkotai átszálláson túl, Gödöllő és a HÉV-vonal mentén található további települések irányába a közvetlen eljutás lehetőségét felkínálhassuk.

Gepostet von MÁV-HÉV Zrt. am Freitag, 12. Oktober 2018